czwartek, 14 lutego 2013

Jak to było bez altanki


Pierwsze lato w naszym ogrodzie. Jak widać kwiaty , głównie jednoroczne.Nagietki ,aksamitki , nasturcje , mieczyki. Róże ,to te które przetrwały lata zaniedbania. Jeszcze wtedy nie wiedziałam ,że tak je pokocham.


Placyk przed domem zasiałam trawą ,żeby dzieci miały miękko i się zbytnio nie brudziły ( i tak się brudziły).Paprocie po prawej i po lewej stronie zdjęcia to wieloletnie okazy(już wtedy były dorodne) . Są do dziś w nienaruszonym stanie.Za paprocią po prawej widać kawałek pochylonego pnia . To jabłonka , za którą za lat ponad 10 stanie altanka. Co z tego jeszcze zostało?

To dokładnie to samo miejsce . Widać fragment muru stodoły i konary starego lilaka. Paproć ta sama .Róża po poprzedniej właścicielce ogrodu , niestety ubiegłej zimy nie przetrwała .Nie ma już trawnika tylko granitowy bruk. Od miejsca ,gdzie na poprzednim zdjęciu drewniana belka zapobiegała wypłukiwaniu się ziemi podczas deszczu ( i tak się wypłukiwała) zaczynają się schody, już mocno w tej chwili zarośnięte.

No i mamy kwietniową paproć tę samą co na starym zdjęciu  po prawej stronie. :-)

A tu widać najlepiej. Ten pochylony pień to jabłoń, pod którą teraz stoi sobie altanka.W tle sosna i jedna kulka bukszpanu ,którą przywlekłam z ogrodu mojej mamy. Aneczka zasłania drugą.


Ta sama jabłoń ale już inne tło. Jest dom i jest altana.


Są też wspominane bukszpany i ich dzieci.

I kawałek sosny też wystaje zza domu ,no i Aneczka jest trochę duża jakby.


A taka była mała i słodka jak te jabłka ,które i teraz są takie. Z tym ,że teraz w tym miejscu , gdzie stoi kosz wije się ścieżka do naszego domu. No i tak to bez altanki było. Inaczej. 20 zim robi swoje.

33 komentarze:

  1. Jak zwykle bardzo cieply wpis, podoba mi sie niezmiernie...a twoj ogrod przed czy po czarowny! pozdraiwam cieplo!

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna mała Aneczka :-)) Niezwykłe te zmiany.. fajnie się takie zdjęcia ogląda.. tu była ścieżka.. tam było drzewko.. fajne wspomnienia :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie dziękuję Maszko! :)))
    Jeszcze parę słów dopiszę, a póki co dobranoc!
    Będą mi się śniły 20-letnie paprocie, jak nic!:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maszko, ciekawie mieszkacie, ta panorama na okolicę to jest coś! Taki teren jakby się prosił o winnicę! Nie kojarzę kierunków, ale tak mi przyszło na myśl. Niezły skarbiec ze zdjęciami nam odsłaniasz! Gratuluję i dziękuję! :) Przyjemnego dnia!:)))

      Usuń
  4. Zdjęcie Aneczki pod jabłonią cudne...

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne wspomnienia :)) sporo tych zim już mieszkacie i fajnie, że taka dokumentacja się ostała, ja zbieracz wszelakich pamiątek i wspomnień bardzo popieram ;)), cudnie tam macie :))
    buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspanialy masz ogrod..naprawde cudnie u Ciebie, az Ci zazdroszcze :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Za widok z altany na dachy dałabym się posiekać. Wiele można załatwić we własnym zakresie, ale widoków nie . Rewolucjonista musi być w odpowiednim wieku :) Ja mam widok na dachy ( z salonu ) na cztery strony świata , te dachy jednak są ciut zbyt :) blisko. Ogród to Ty miałaś od zarania, ależ Twoje dzieci muszą mieć piękne wspomnienia . Serdeczności, tula

    OdpowiedzUsuń
  8. Jakie piękne lato,
    kiedy ono przyjdzie wreszcie do nas...

    OdpowiedzUsuń
  9. Maszko napisałam coś pod Twoim poprzednim postem, ale jak zwykle nie byłam zalogowana odpowiednio, więc google mnie pokonało. Dopiszę tu, może twoche w innej formie. Tak przypuszczałam, że jsetesmy w jednym wieku, ale ja chyba troche zbyt późno zdecydowała się / pozwoliłam sobie na zamążpójście. Stąd też nie załapałam się na "dotacje" obrączkowe. Fajne są takie wspomnienia; ksiązkowe i dzieciowe teź (choć te ostatnie to mnie nie objęły). Pozdrawiam, a jak tam kurs wilkiniarski?

    OdpowiedzUsuń
  10. Pięknie mieszkasz Maszko,z każdym kolejnym postem odkrywam coś niezwykłego w Twoim ogrodzie,domu
    Pewnie znowu oczy mnie mylą:)))z ogrodu masz widok na miasteczko?
    Ostatnie zdjęcie jest przepiękne!!!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Maszko teraz Twój ogród jest przepiękny..ale te 20 lat temu był równie uroczy:) Wcale się nie dziwię, że jak go zobaczyłaś to stwierdziłaś, ze to jest właśnie TO miejsce:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam Twoje wpisy :) I takie własnie wspomnienia. Też wszystko dokumentuję, żeby potem usiąść sobie i popatrzeć jak to było kiedyś. Przypomnieć sobie chwile, nastrój, zapachy, pośmiać się trochę :)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wiedziałam, że będzie pięknie..
    Kolejne piękne zdjęcia i wspomnienia..też uważam, że Twoje dzieci miały piękne dzieciństwo..
    Uwielbiam schodki w ogrodach, zwłaszcza takie już zarośnięte..do tego bluszcz, paprocie i fiołki, tak jak było w ogrodzie moich rodziców, też tajemniczym:)) Kocham te klimaty..
    Maszko dziękuję:) Buziaki:))

    OdpowiedzUsuń
  14. Siedzę u Ciebie od dni kilku. Jeszcze posiedzę kolejnych parę.

    OdpowiedzUsuń
  15. oj chce się już lata i wiosny jak się patrzy na te zdjęcia i dzieci latające po ogrodzie:) wszystko w zieleni:)))) super!
    dobrego dnia kochana:*

    OdpowiedzUsuń
  16. ostatnie zdjęcie Aneczki cudne ;), pewnie tak sobie miło spojrzeć po latach :)
    a wiesz co mnie najbardziej zaskoczyło, że jesteście na wzgórzu i za tym wzgórze mnóstwo domów, a ja zawsze myślałam, że tak na uboczu jesteście ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękny ten Twój/Wasz ogród :)))zmiany , zmiany, zmiany chiałaoby sie pobuszować :))) i dzieci szybko rosną :)))
    pozdrawiam
    Ag

    OdpowiedzUsuń
  18. Jest tyle pięknych miejsc u Ciebie, te zdjęcia, ten czar. Uwielbiam te spacery z Tobą po Twoim czarodziejskim ogrodzie

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękny masz ogród. Ja też mam dużo miejsca w ogrodzie do sadzeń. Mieszkam dopiero 3 lata i mam zamiar na wiosnę planować konkretnie miejsca w moim ogrodzie do sadzeń. Na razie skupiłam się na małym stawikiem, który mam i wokół niego mam parę roślinek. Może jak zacznie na wiosnę kwitnąć to pokażę. Pozdrawiam i zapraszam na kawusie do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  20. zachwyca mnie twój ogród...i przestrzeń jaka masz do dyspozycji...widok z altany nie do podrobienia:)))))))))))))

    OdpowiedzUsuń
  21. Teraz widzę, mieszkasz na wzgórzu. Z tarasu masz fajny widok na ogród. A dzieci miały ogromny teren do zabaw.

    OdpowiedzUsuń
  22. Maszko, wiesz o czym marzę...? O starym ogrodzie. Może kiedyś uda mi się zrealizować to chcenie...? Te wszystkie drzewa tak powoli rosną... :)
    Zdjęcia bezcenne.

    OdpowiedzUsuń
  23. Wiele zmian zaszło i w ogrodzie i w rodzinie, ale jak piszesz jabłoń ta sama, paprocie też to chyba dobrze mieć taki punkt odniesienia, bo chociaż wszystko się zmienia to jednak troszkę stabilizacji pozostało:)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  24. Kocham ogrody... Twoj ma swoj wiek /smiech/ i z roku na rok musi byc piekniejszy...
    Serdecznosci
    Judith

    OdpowiedzUsuń
  25. Teraz widać, że masz z górki:)))
    Aneczka najpiękniejszy kwiatuszek w Twoim ogrodzie:)))

    OdpowiedzUsuń
  26. Dzień doberek ;)
    Kocham ten Twój ogród ;)Boski jest ....a ilość krzewów po prostu obezwładnia ;) kobietko kiedy Ty w ogóle śpisz? Podziwiam Cię ;) Buziaczki Ania

    OdpowiedzUsuń
  27. Maszko, zdjęcie Twojej córki pod jabłonią jest piękne!!! O swoim ogrodzie, mogłabyś napisać książkę :) Buziaki, Asia

    OdpowiedzUsuń
  28. Ta Aneczka mała mogłaby się utopić w koszu z jabłkami :)
    A atlance dobrze chyba!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maszko, Maszeńko - nie znikaj na za długo, bo w serduszku niepokój się umości... :))

      Usuń
  29. Niesamowite, jaki zarośnięty był ten wasz "nowy ogród" porównując go z moim "nowym" skrawkiem ziemi ;) Ja mam pole, gdzie wiatr hula ;) zazdroszczę takiej pięknej zieleni. Wspaniale, że ogród trafił w ręce takiej ogrodniczki jak Ty :)
    A ogromny taras z altanką piękne miejsce!

    OdpowiedzUsuń
  30. Ogród zachwycający.
    A wspomnienia... Też dopiero, gdy oglądam fotografie, dociera do mnie, jak wszystko dokoła się zmienia.
    Od dziś moje myśli będzie zajmować budowa altanki w ogrodzie.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń