niedziela, 8 kwietnia 2012

Tort na jednej nodze ,23 jajach , z jednym palcem

"Jak się pani czuje?"- pyta Michał ,chłopak mojej Ani. " Dziękuję ,świetnie natomiast moja noga nie za bardzo"- odpowiadam ja.  " W takim razie jak się pani z tym czuje?"- pyta mnie grzecznie. " No z tym to już nie najlepiej "-odpowiadam  ....... No ,da się żyć dodam i nawet da się zrobić torta na jednej nodze.
23 jaja , bo robię trzy warstwy biszkoptowe z sześciu jaj każda . No to daje osiemnaście ale jeszcze 5 żółtek idzie do masy to jakby nie było 46 połówek skorupek. Fajny stosik. Kompościk się uraduje takim wzbogaceniem w wapń.
Masę robię masłowo kasiową (pól na pół) wzbogaconą cukrem (połowa tego co mówi przepis) ,te żółtka od radosnych kur i najważniejsza rzecz to nutella ;dużo nutelli ( proszę się nie sugerować ,że słój jest pięciokilowy  ;nie trzeba aż tyle)
Zazwyczaj robię więcej niż trzeba do tortu , bo chętnych na podjadanie nie brakuje .
Aha, biszkopty nasączam limonce wymieszanym ze świeżym sokiem pomarańczowym. Dzięki temu całość nie jest aż tak bardzo słodka.
Mimo, że tak jak mówiłam robię więcej masy , dochodzi do takich ekscesów . I to głowa rodziny tak sobie pozwala. A fee
Oczywiście , można przyozdobić frykaskami typu różyczki, listeczka ,kupeczki,  kropeczki ale to na jakieś inne okazje. Ten jest tylko do zjedzenia więc posypałam płatkami migdałowymi i już.
Przyszli znajomi, jak to zazwyczaj w Wielką sobotę , bo w święta wiadomo obowiązki rodzinne no i poszła jedna czwarta. Nie jestem z tych co się chwalą(:-)) ale......pyszny.

7 komentarzy:

  1. Jeśli smakuje tak jak wygląda to pyyyycha.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. pozostało już tylko wspomnienie ale mogę zrobić powtórkę ,jeśli ktoś bardzo chce:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jejku Maszko ten tort chyba jest cudowny! Kocham Nutellę (staram się platonicznie) i biszkopty i wogóle ciasta i torty! Ojej! Czy jest jakaś szansa na przepis?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pyszny jest bo szybko znika. Przepis w zasadzie nie istnieje ale może mogłabym coś wymyślić.

      Usuń
    2. Zamienię sadzonkę Pelargonium tomentosum na przepis!

      Usuń
    3. Idę na to .Może jednak emalią wyślę.

      Usuń